Órarend

 

A foglalkozások alkalmanként 90 perc, mely alatt különösen fontos szerepet kapnak a mozdulatok, az egyes pózok (ászanák), azok felépítései és az azokban alkalmazott védelmek, melyekhez segédeszközöket is igénybe veszünk (szék, tégla, blokk, heveder, ék, hengerpárna, kötél). Az órákon lesz szó filozófiáról, pszichológiáról és életmódról is, mely tanításoknak nagyon nagy hasznát vehetjük mindennapi életünkben. Az órák végét általában hosszabb relaxációval zárjuk.

Óra típus Oktató Időpontok Díj

Hatha jóga óra

Nagy Tünde Minden héten kedden, este hat órai kezdéssel.

2.000 Ft

A test védelmei kurzus (csak férfiaknak) Neitzer Zoltán *Minden héten pénteken, este 18:00 kezdéssel (Indul: 2020. január 24.) 40.000 Ft (20 alkalom)

 

A test védelmei kurzus (csak férfiaknak):
2020. januárjában induló kurzusunkra minden 18 és 65 év közötti, alapvetően egészséges férfi jelentkezését várjuk. A kurzus alapvető témája a test védelme lesz. Sportolj bármit, mozogj akárhogy vagy éppen ellenkezőleg, ülj egész nap az íróasztalnál, megtanulhatod, hogyan kell védened magad, hogyan kell helyesen tartani a tested, mely izmokkal, hogyan kell dolgozni. Ezt a tudást aztán könnyedén átültetheted majd a hétköznapi életedbe. Megtanulod és képes leszel alkalmazni, hogy pl. futás közben hogyan használd a természetes rugóid, hogyan védd a térdet, a csípőd. Ugyanígy tudni fogod, hogyan védd a könyököd tenisz közben, a vállad úszás vagy éppen súlyzós edzés közben stb. Mindehhez a jóga eszközeit és technikáit hívjuk segítségül. A kurzus után a tanulónak olyan tudás lesz a birtokában, hogy sportoljon bármit, mozogjon akármit, tudni fogja, mit és hogyan kell védenie, hogy soha ne fájjon semmije és ne is menjen tönkre semmije sem, legyen akár 30, 40, 50, 60 vagy akár 70 éves.

A test védelmei kurzus lényegi mondanivalója:
A mozgás védelmei, öngyógyítás a jóga eszközeivel.
Sportolj bármit, védd magad közben, ne sérülj meg, ne csinálj sérvet, teniszkönyököt, kopott térdet vagy csípőt!
Ha egész nap az íróasztalnál ülsz, védd a gerinced, ne fájjon a hátad!
Tanulj meg mozogni, vigyél intelligenciát a mozdulataidba!

A test védelmei kurzus tematikája:
A lábfej védelme, a talp boltívei, azok használata és fontossága.
A térd védelmei, rugó funkciójának használata.
A csípő védelme, kompaktságának fontossága, a hajlásokban betöltött szerepe.
A gerinc védelmei, természetes görbületeinek megtartása, különböző deformitások okai, korrekciói.
A vállöv, a nyak és a könyök védelmei.
Tér az ízületekben, ízületzárás, erőátvitel a talaj irányából.
A Fascia rendszer működése, a test erővonalai és nyújtás azok mentén.

Jelentkezés a kurzusra:
A test védelmei kurzusra az alább letölthető jelentkezési lap kitöltésével és visszaküldésével (fotózva vagy szkennelve e-mailben) lehet. Azon tanulóink, akik már korábban jártak hozzánk és kitöltöttek ilyen jelentkezési lapot, azoknak elég az e-mail címünkre írnia, hogy jelentkeznek.

* Az órák pontos kezdési időpontja minimális mértékben még változhat. A helyszínről és a további részletekről minden jelentkezőt e-mailben tájkoztatunk.

 

Hatha jóga kurzusok általánosságban:
Kurzusainkat azoknak ajánljuk, akik hiszik, hogy a jóga az az eszköz, mellyel életük sikeresebb, boldogabb és kiegyensúlyozottabb lehet, legyen szó egészségről, párkapcsolatról, munkahelyről vagy családról. Akik nem csak szeretnének változtatni, hanem akarják is azt. Akik hajlandóak legalább három-négy hónapig járni - bizonyítva ezzel kitartásukat - hogy tanulhassanak, hogy mi hétről hétre nyomon tudjuk követni a fejlődésüket és felügyelhessük, hogy tényleg alkalmazzák a szükséges védelmeket annak érdekében, hogy valóban az egészségükért tesznek, nem pedig rombolják azt tudtuk nélkül a gyakorlásaik során. Akiket segíthetünk, amikor elakadtak és átlendíthessük őket a holtpontokon a jóga útján.
A résztvevők egy közösséget alkotnak s mivel nem változik az összetétel, nincsenek menet közben új tanulók, a csoport sokkal egységesebb, fejlődésük nagyobb léptékben történhet.

A kurzus szó ebben az esetben annyit tesz, hosszabb, meghatározott ideig tartó tanulmányi időszak, ám számonkérés nincs. Mindenki önmagáért tanul és önmagához képest, a saját erőfeszítéseinek megfelelően fejlődik majd. Nem kell, hogy bárkivel is versenyezz, a cél, hogy önmagad hétről-hétre meghaladd és fejlődj!

 

Egyéb technikák, melyek helyet kapnak óráinkon:
Pránajáma (energia vezetés), Satkarmák (tisztítás), koncentráció, meditációs gyakorlatok.

További információért keress minket bátran, elérhetőségeink egyikén!

 

 

Jelentkezési lap

Amennyiben még nem jógáztál nálunk (vagy még nem töltöttél ki ilyet), szükség lesz egy információs/jelentkezési űrlapot kitöltened, mely segítséget nyújt nekünk az órák megtervezésében és felépítésében veled kapcsolatban:

LETÖLTÉS

Kérjük, töltsd ki tollal és aláírva juttasd el számunkra elérhetőségünk egyikén!

 


Egyéb tudnivalók az órákkal kapcsolatban
 

Étkezés óra előtt:
A tested védelme és a sikeresebb gyakorlás érdekében a jógaórák előtt két-három órával már nem ajánlatos enni, fél órával előtte pedig inni. Kérjük, amennyiben ez lehetséges, tartsd be és üres gyomorral - de azért ne is éhesen - érkezz!

Jógaszőnyeg:
Ha rendelkezel jógaszőnyeggel, javasoljuk, hozd magaddal. Ha nem, vagy nem tudod valamiért elhozni, akkor díjmentesen tudunk biztosítani neked jógaszőnyeget az órák idejére.

Menzesz:
Kérlek, minden óra előtt közöld az oktatóval, ha menzeszed van, hogy megfelelő instrukciókkal lássunk el, szükség esetén pedig alternatív feladatokat tudjunk adni neked az órán.